Numer zostaje aktywowany po podpisaniu umowy, w dniu wyznaczonym przez Klienta lub w dniu przeniesienia numeru od dotychczasowego operatora. W przypadku przeniesienia numeru, Abonent zostanie poinformowany o dacie przeniesienia przy podpisywaniu umowy lub telefonicznie.
TELEFONIA KOMÓRKOWA
Skąd będę wiedział, że mój numer został już przeniesiony?
O terminie przeniesienia, Abonent zostanie poinformowany podczas podpisywania umowy lub telefonicznie. Przeniesienie numeru można poznać po tym, że dotychczasowa karta SIM przestała działać.
Numer powinien być przeniesiony dzisiaj ale wciąż nie działa.
Jeżeli w dniu przeniesienia numeru usługi wciąż nie działają, należy uruchomić ponownie telefon.
Czy karta SIM Extra GSM będzie pasować do mojego telefonu?
Nasze karty SIM mają uniwersalną budowę na którą składa się wersja standard, MicroSIM oraz NanoSIM. Wystarczy wyłamać odpowiedni rozmiar i umieścić kartę w telefonie.
Co zrobić gdy zgubiłem kartę SIM?
W przypadku zgubienia karty SIM należy zgłosić utratę w Biurze Obsługi Klienta w celu jej zablokowania. Nową kartę można zakupić w Biurze Obsługi Klienta z zachowaniem dotychczasowego numeru.
Mam telefon od innego operatora, czy karta SIM Extra GSM będzie działać?
Aby karta działała, telefon musi mieć zdjętą blokadę SIM-lock. W przeciwnym razie karta nie zadziała.
Dlaczego internet i MMS'y nie działają?
Przy pierwszym uruchomieniu karty automatycznie podbierane są ustawienia do Internetu i MMS’ów w przypadku zmiany telefonu lub zresetowania ustawień trzeba je ustawić na nowo.
W Android: Ustawienia > Więcej(lub Łączność bezprzewodowa) > Sieci komórkowe > Nazwy punktów dostępu, będą tam domyślnie ustawione APN’y, należy je usunąć i dodać nowe z ustawieniami:
Internet:
Nazwa: internet
APN: internet
MMS:
Nazwa: mms
APN: mms.mojagsm.pl
MMSC: http://mms.mojagsm.pl:8002
Proxy MMS: 212.2.96.16
Port MMS: 8080
MCC: 260
MNC: 01
Typ APN: mms
Ustawia się tylko Nazwę i APN, reszta bez zmian. Bardzo ważne, aby po dokonaniu konfiguracji nacisnąć “Zapisz” lub Menu > “Zapisz”.
W iOS: Ustawienia > Sieć komórkowa > Opcje danych komórkowych > Sieć komórkowa danych, wpisujemy:
Dane:
APN: internet
Nazwa użytkownika: zostawiamy puste
Hasło: zostawiamy puste
Dane LTE(opcjonalnie):
APN: internet
Nazwa użytkownika: zostawiamy puste
Hasło: zostawiamy puste
MMS:
APN: mms.mojagsm.pl
Nazwa użytkownika: zostawiamy puste
Hasło: zostawiamy puste
MMSC: http://mms.mojagsm.pl:8002
Proxy MMS: 212.2.96.16:8080
Maks. wielkość MMS: 307200
URL profilu UA dla MMS: mms.mojagsm.pl
W Microsoft Windows Phone: Ustawienia > Komórkowe + SIM > Ustawienia Karty SIM > Dodaj APN do Internetu:
APN: internet
Dodaj APN do MMS’ów:
APN: mms.mojagsm.pl
MMSC URL: http://mms.mojagsm.pl
MMSC Port: 8002
Proxy MMS: 212.2.96.16:8080
Maksymalny rozmiar MMS: 307200
W niektórych telefonach ustawienia wchodzą w życie zaraz po ich zapisaniu, inne wymagają uruchomienia telefonu ponownie.
Co zrobić, gdy Internet zwolnił?
Wykorzystanie dostępnego pakietu danych skutkuje zwolnieniem prędkości internetu do 32kb/s (bez dodatkowych opłat). Aby przywrócić działanie internetu z pełną prędkością, należy zamówić dodatkowy pakiet danych. Można to zrobić za pośrednictwem naszego Biura Obsługi Klienta.
Nie mogę wykonywać połączeń i wysyłać SMS'ów na numery premium, dlaczego?
Wraz z aktywacją numeru, uruchamiana jest blokada uniemożliwiająca wykonywanie połączeń i wysyłanie SMS’ów na numery o podwyższonej opłacie,dzięki temu Abonent nie jest narażony na dodatkowe i niechciane koszty. Blokadę można wyłączyć i włączyć korzystając z kodu:
Usługa: |
Kod włączający: |
Kod wyłączający |
Kod sprawdzający |
|||
Poczta głosowa |
*122*11# |
*122*00# |
*122# |
|||
Język polski |
*105*10# |
– |
– |
|||
Język angielski |
*105*20# |
– |
– |
|||
Roaming |
*101*11*01# |
*101*00*01# |
*101# |
|||
GPRS |
*101*11*02# |
*101*00*02# |
*101# |
|||
VideoCall |
*101*11*03# |
*101*00*03# |
*101# |
|||
Blokada połączeń premium |
*101*11*11# |
*101*00*11# |
*101# |
|||
Blokada SMS/MMS premium |
*101*11*13# |
*101*00*13# |
*101# |
|||
Blokada internetowych usług premium |
*101*11*12# |
*101*00*12# |
*101# |
|||
Połączenia oczekujące |
*101*11*14# |
*101*00*14# |
*101# |
|||
Wstrzymywanie połączeń |
*101*11*15# |
*101*00*15# |
*101# |
|||
Połączenia konferencyjne |
*101*11*16# |
*101*00*16# |
*101# |
|||
Blokada połączeń bez prezentacji numeru |
*101*11*17# |
*101*00*17# |
*101# |
Czy mogę zrobić przekierowanie połączeń?
Przekierowanie połączeń można ustawić bezpośrednio na telefonie lub przy użyciu kodów:
Przekierowanie połączeń: |
Włączenie: |
Wyłączenie: |
Gdy nie odbiera |
**61*+48XXXXXXXXX# |
##61# |
Gdy numer jest nieosiągalny |
**62*+48XXXXXXXXX# |
##62# |
Gdy numer jest zajęty |
**67*+48XXXXXXXXX# |
##67# |
Przekierowanie wszystkich połączeń |
**21*+48XXXXXXXXX# |
##21# |
Uwaga: w miejsce XXXXXXXXX należy wpisać numer telefonu na jaki ma zostać przekierowanie połączenie.
Po wpisaniu kody należy nacisnąć przycisk nawiązywania połączenia.
Koszt przekierowanie połączenia przychodzącego jest zgodny z cennikiem taryfy.
Czy przeniesienie numeru jest płatne?
Przeniesienie numeru jest całkowicie bezpłatne
Jak uruchomić pocztę głosowa?
Poczta głosowa jest domyślnie włączona. Aby ją wyłączyć lub włączyć ponownie trzeba użyć kodów:
Usługa: |
Kod włączający: |
Kod wyłączający |
Kod sprawdzający |
||
Poczta głosowa |
*122*11# |
*122*00# |
*122# |
Numer poczty głosowej to 699670200
Przydatne kody
Usługa: |
Kod włączający: |
Kod wyłączający |
Kod sprawdzający |
|||
Poczta głosowa |
*122*11# |
*122*00# |
*122# |
|||
Język polski |
*105*10# |
– |
– |
|||
Język angielski |
*105*20# |
– |
– |
|||
Roaming |
*101*11*01# |
*101*00*01# |
*101# |
|||
GPRS |
*101*11*02# |
*101*00*02# |
*101# |
|||
VideoCall |
*101*11*03# |
*101*00*03# |
*101# |
|||
Blokada połączeń premium |
*101*11*11# |
*101*00*11# |
*101# |
|||
Blokada SMS/MMS premium |
*101*11*13# |
*101*00*13# |
*101# |
|||
Blokada internetowych usług premium |
*101*11*12# |
*101*00*12# |
*101# |
|||
Połączenia oczekujące |
*101*11*14# |
*101*00*14# |
*101# |
|||
Wstrzymywanie połączeń |
*101*11*15# |
*101*00*15# |
*101# |
|||
Połączenia konferencyjne |
*101*11*16# |
*101*00*16# |
*101# |
|||
Blokada połączeń bez prezentacji numeru |
*101*11*17# |
*101*00*17# |
*101# |
|||
Lista aktywnych promocji (aktywny odnawialny pakiet transmisji danych; aktualny stan pakietu danych; data odnowienia pakietu) |
– |
– |
*136# |
|||
Lista aktywnych pakietów (jednorazowy pakiet transmisji danych) |
– |
– |
*121# |
|||
Przekierowanie połączeń: |
Włączenie: |
Wyłączenie: |
||||
Gdy nie odbiera |
**61*+48XXXXXXXXX# |
##61# |
||||
Gdy numer jest nieosiągalny |
**62*+48XXXXXXXXX# |
##62# |
||||
Gdy numer jest zajęty |
**67*+48XXXXXXXXX# |
##67# |
||||
Przekierowanie wszystkich połączeń |
**21*+48XXXXXXXXX# |
##21# |
Uwaga: w miejsce XXXXXXXXX należy wpisać numer telefonu na jaki ma zostać przekierowanie połączenie.
Po wpisaniu kody należy nacisnąć przycisk nawiązywania połączenia.
Koszt przekierowanie połączenia przychodzącego jest zgodny z cennikiem taryfy.
Telefonia stacjonarna
Jak działa usługa telefonu?
Nasza oferta to połączenie usługi PREPAID z pakietem darmowych minut. W abonamencie dostają Państwo co miesiąc określoną ilość bezpłatnych połączeń, które można wykorzystać TYLKO na telefony stacjonarne. By dodzwonić się na komórkę, za granicę czy też kontynuować dzwonienie po wyczerpaniu darmowych minut, trzeba wcześniej doładować konto prepaid, z którego środki będą ściągane przy każdym połączeniu, aż do ich wyczerpania. Kwota, jak i częstość doładowania jest dowolna, a wpłacone pieniądze, w przeciwieństwie do darmowych minut, przechodzą na kolejny miesiąc.
Instalacja wygląda nieco inaczej, niż w przypadku standardowego telefonu. Sam aparat telefoniczny zostaje ten sam, o ile spełnia podstawowe wymagania, a wpięty zostanie nie do gniazdka telefonicznego, a do specjalnego urządzenia, zwanego bramką telefoniczną. Zostaje ono wypożyczone na czas trwania umowy, a po jej wygaśnięciu musi zostać zwrócone. Bramka wymaga połączenia do istniejącego już kabla “internetowego”, bo właśnie tą drogą rozmowa wędruje do centrali telefonicznej. Opisany sposób połączenia powoduje, że telefon trzeba przenieść w pobliże komputera i bez przeróbek instalacji telefonicznej ciężko będzie zostawić telefon w starym miejscu w mieszkaniu, z tego samego powodu do urządzenia będzie podpięty również komputer.
Na czym polega aktywacja telefonu?
W skład aktywacji wchodzą: wygenerowanie nowego, lub przeniesienie starego numeru od operatora, konfiguracja bramki telefonicznej, stworzenie konta bilingowego, oraz podpięcie usługi telefonu do istniejącego profilu internetowego. Skonfigurowane urządzenie dowozi do Państwa nasz technik i instaluje je w lokalu. Po wykonaniu testowej rozmowy daje do podpisania protokół aktywacji.
Przy przeniesieniu numeru warto mieć świadomość, że zainstalowanie bramki telefonicznej przez naszego instalatora nie jest jednoznaczne z uruchomieniem usługi. Chociaż będą działać połączenia wychodzące, to przychodzące zostaną uruchomione dopiero wtedy, gdy Telekomunikacja przekieruje numer telefonu na nasz numer routingowy. Dzieje się to najczęściej w przeciągu pierwszego dnia po terminie rozwiązania umowy, z zastrzeżeniem, że jest to dzień pracujący. Zatem na naszą usługę należy się przełączyć dopiero wtedy, gdy przestanie działać telefon podłączony do gniazdka.
Dlaczego nie można skorzystać z istniejącego gniazdka telefonicznego?
Skorzystanie z infrastruktury Telekomunikacji Polskiej wymaga podpisywania dodatkowych umów międzyoperatorskich i dodatkowe koszty z tym związane. Mogą sobie na to pozwolić jedynie duzi ogólnopolscy operatorzy.
Bramka telefoniczna, która spełnia rolę gniazdka telefonicznego, ma jedną ciekawą cechę – można ją zabrać w dowolne miejsce na świecie, podłączyć do internetu i korzystać z telefonu stacjonarnego gdziekolwiek się znajdziemy.
Jak wygląda procedura przeniesienia numeru?
Jeśli zdecydują się Państwo na przeniesienie numeru, który obecnie jest w posiadaniu Telekomunikacji Polskiej, pierwszym krokiem powinna być wizyta w naszym Biurze Obsługi Klienta, w celu pobrania oświadczenia o chęci przeniesienia numeru, oraz zaświadczenia o możliwości przeniesienia numeru do firmy Euronet. Wtedy też zostaje podpisana umowa o korzystanie z abonamentu telefonicznego. Otrzymane dokumenty (bez umowy) udają składają Państwo wraz z wypowiedzeniem do najbliższego punktu obsługi klienta TP. Telekomunikacja Polska informuje nas o terminie przekazania numeru (zazwyczaj to koniec miesiąca), a parę dni przed wejściem w życie rozwiązania, kontaktuje się z Państwem nasz pracownik w celu ustalenia terminu instalacji urządzenia.
Inaczej wygląda przeniesienie numeru, który pierwotnie należał do TP, jednak później został przeniesiony do innego operatora. Pierwszą czynnością będzie skuteczne dostarczenie do operatora rozwiązania umowy, najlepiej z zastrzeżeniem, by operator poinformował o dniu rozwiązania. Informację tę proszę przekazać do naszego Biura Obsługi Klienta, my natomiast sami skontaktujemy się z TP w celu uzgodnienia terminu przeniesienia numeru jeszcze przed terminem rozwiązania umowy z poprzednim operatorem. Informacja o terminie rozwiązaniu umowy i oddaniu numeru Telekomunikacji musi trafić do nas nie później, niż dwa tygodnie przed jego oddaniem. Parę dni przed rozwiązaniem skontaktuje się z Państwem nasz pracownik, by ustalić umówić się na instalację.
Czy do przeniesienia numeru potrzebne są jakieś dokumenty?
Aby zweryfikować właściciela dotychczasowej umowy oraz operatora od którego przenoszony jest numer potrzebny jest dowód osobisty oraz ostatnia faktura za usługi telekomunikacyjne u dotychczasowego operatora.
Jaki telefon jest wymagany?
Wymagany jest telefon z polską homologacją i wybieraniem tonowym. Aparaty, w których numery wykręca się tarczą (wybieranie pulsowe) się nie nadają.
Gdzie mogę obejrzeć listę wykonanych połączeń?
Lista połączeń wychodzących dostępna jest w Panelu Bilingowym.
Czy jest usługa identyfikacji dzwoniącego?
Usługa identyfikacji dzwoniącego jest bezpłatna i włączona domyślnie dla każdego numeru telefonu. Żeby z niej skorzystać, wystarczy mieć aparat telefoniczny obsługujący tą funkcję. Warto wiedzieć, że standardów identyfikacji dzwoniącego jest kilka i różni producenci wspierają różne standardy, więc gdy zdarzy się, że na Państwa telefonie numer nie będzie pokazywany, proszę o zgłoszenie tego problemu. Nasz technik przekonfiguruje bramkę telefoniczną na inny standard prezentacji.
Czy można zastrzec numer?
Blokada prezentacji numeru (CLR) może być włączona z Panelu Bilingowego, lub za pomocą klawiatury telefonu. Ten drugi sposób opisany jest w dokumencie Usługi dostępne dla abonenta, znajdującego się w dziale Dokumenty.
Do jakich usług dodatkowych mam dostęp?
Szczegółowy spis i opis usług dodatkowych zawarty jest w tej instrukcji.
Jak uruchomić pocztę głosową?
Poczta głosowa została uruchomiona każdemu, kto podał maila podpisując umowę na telefon, lub mail był podany już wcześniej. Hasłem do skrzynki przy dzwonieniu z obcego aparatu jest hasło do logowania z protokołu aktywacji. Jeśli adres email nie był podany, włączenie usługi odbywa się na życzenie, po uzupełnieniu brakujących danych.
Dokładny opis usługi i numery telefonów poczty głosowej są zawarte w dokumencie Usługi dostępne dla abonenta.
Jak się zalogować do Panelu Bilingowego?
Login, hasło, oraz adres strony do logowania podane są w ostatnim punkcie protokołu aktywacji. W większości przypadków loginem jest numer telefonu, a hasłem PIN z umowy na internet.
Jak doładować konto telefoniczne?
Na dzień dzisiejszy telefon doładować można albo wpłacając w biurze, albo przelewając pieniądze na konto służące do opłat za internet. Ponieważ droga bankowa może być długa, najlepiej powiadomić nas mailowo, lub telefonicznie o wysokości dokonanej wpłaty.
Skąd mam wiedzieć kiedy kończą się środki, lub darmowe minuty?
Gdy jedne lub drugie środki będą bliskie wyczerpania, centrala poinformuje o tym po wykręceniu numeru, jeszcze przed połączeniem. Ta sama informacja, ale w postaci elektronicznej, dostępna jest w Panelu Bilingowym.
Jak sprawdzić koszt rozmowy z danym numerem?
Dokładny cennik, z wyszczególnieniem kraju, telefonii stacjonarnej i komórkowej (z rozróżnieniem operatorów) jest dostępny na stronie w dziale Dokumenty. Nie zawsze jednak wiadomo, czy zagraniczny numer jest stacjonarny, czy komórkowy, a jeśli komórkowy, to do jakiego operatora należy. W takim przypadku przydatna będzie opcja Kalkulator w Panelu Bilingowym. Można wpisać w niej numer, który zostanie sprawdzony i zostaną Państwo poinformowani o operatorze i koszcie minuty rozmowy.
Jak usługa jest fakturowana?
Usługa telefonu i internetu zawarte są na jednej fakturze, jednak jako oddzielne pozycje. Dzięki temu internet będzie można odliczyć od podatku. Doładowania konta są fakturowane osobno w dniu wpłaty.